Diğer Resimler İçin Tıklayınız...

Bıyıkoğlu Ticaret Genel Müdürlüğü İbrahim Bıyık:
“Avea ile başarıya alıştık”
Samsunda faaliyet gösteren Bıyıkoğlu Ticaret, Avea’nın Karadeniz’deki en başarılı bayilerinden biri. 2006-2007 yılı Kuzey Anadolu Bölgesi net aktivasyon birincisi olan firmanın faaliyetleri hakkında Bıyıkoğlu Ticaret Genel Müdürü İbrahim Bıyık ile konuştuk
            Samsun’da Avea bayii olarak faaliyet gösteriyorsunuz. Sektöre nasıl adım attınız, Avea ile nasıl bir araya geldiniz?
            İletişim sektörüne 2003 yılında Aycell bayii olarak adım attık. Daha önce ticaretin farklı alanlarıyla uğraşıyorduk. Hâlâ da uğraşmaya devam ediyoruz. O zamanlar farklı sektörde çalışmak istiyordum. Aycell’in kurulma dönemiyi. Bayilik başvurumuzun ardından Aycell bayii olarak çalışmaya başladık. Samsun’da ilk bayilik alan bizim firmamızdır.
            2004 yılında Aycell ve Aria’nın birleşmesi ile Avea’nın kurulmasıyla yolumuza bu yeni çatı altında devam ettik. Avea ile hizmet kalitemiz daha da arttı. Önceki dönemlerde alt yapıyla ilgili sıkıntılarımız vardı. Kapsama ve kapasite alanlarımız çok sınırlıydı. Avea’nın yatırımları sayesinde hareket kabiliyetimiz arttı.
            Faaliyet alanlarınızdan bahseder misiniz?
            Bireysel ve kurumsal alanlarda iletişim hizmeti veriyoruz. Kurumsal anlamda bayi çalışmalarımız var. 350 civarındaki bayimizle geniş bir perakende ağı kurmuş durumdayız. Samsun’daki merkezimizin yanı sıra Bafra’da bir şubemiz var. Samsun genelinde Avea’ya ilgi her geçen gün artıyor. İnsanlara Avea’nın hizmetlerinin doğru anlatılması, kampanyalar hakkında bilgi verilmesi çok önemli. Hizmet ağımızla Avea'nın Samsun’da başarılı olması için geçen tüm çalışmaları yapıyoruz. Hem buradaki ekibimiz hem de Bafra’daki ofisimiz; Avea’nın kampanyaları, altyapıları ve tarifeleri hakkında insanları bilgilendiriyor. Aboneyi memnun etmek için onun ihtiyaçlarını dinlemelisiniz ki ona doğru tarifeyi seçmesini sağlayabilesiniz. İşte bizde bu anlayışla, Samsunluları Avea’nın hizmetleriyle buluşturuyoruz. Her gün Samsun Merkez ve Bafra ilçesine, haftada bir gün de diğer ilçelere düzenli alt bayi ziyaretleri yapıyoruz. Ayrıca planlanan kurumlarda stant çalışması yapıyoruz. Burada amaç bayilerimizi takip etmek onları destekleyip gelişmelerinde yardımcı olabilmek. İhtiyaçları olduğunda da en kısa zamanda onlara ulaşıyoruz.
            2006 yılı Kuzey Anadolu Bölgesi Net Aktivasyon Birincisi Oldunuz. Başarınızın sebepleri neler?
            2006 yılında “Kuzey Anadolu Bölgesi Net Aktivasyon Birincisi” ödülünü aldık. 2007’de, tam rakamları bilmesem de bu unvanımızı koruduğumuzu sanıyorum. 17 bin 46 aktivasyonla Kuzey Anadolu bölgesi şube bazı aktivasyon birincisi, 26 bin 822 aktivasyonla ise firma bazlı bölge birincisi olduk. Hizmet kalitesine baktığımızda Samsun Merkez’de 91, Bafra’da ise 93 puan ortalaması yakaladık.
            2007 yılında hedeflerde de benzer başarılara imza attık. Hedefler, Samsun Merkez’de yüzde 149, Bafra’daki şubemizde ise yüzde 130 oranında gerçekleştirildi. Sürekli genişleyen ekibimizle bir aile olarak çalışıyoruz. Bu başarıyı alt bayilerimizle birlikte yakaladık. Abonelerimiz ve bayilerimizin daha fazla kazanmasını sağlamaya çalıştık. Bayiler daha fazla kazandığında daha iyi hizmet verecek ve daha kaliteli çalışacaklar. Aboneler kazandığında ise insanlara Avea’nın tanıtımını yapacaklar. İşte iyi bir ekip çalışması ve insanlara Avea’yı doğru anlatabilmek; sanırım başarının altında yatan temel nedenler. Tabii diğer alanlarda olduğu gibi, sıkı çalışmayı da unutmamalı.
            Avea’nın hedefleri haricinde kendimiz de hedefler koyuyoruz. Aylık hedefler Avea’dan geliyor. Biz kendimize yıllık hedefler belirliyoruz. Geçmiş yılarlıda değerlendirerek oluşturduğumuz bu hedefleri sıkı çalışmayla başarıyoruz. Fayda sattığımız için önce insanların isteklerini dinlemeliyiz, bunu yaptığımızda aboneyi kazanmakta zaten zorlanmıyoruz.
            2008 yılı için hedefleriniz, planlarınız neler? Bu yıl numara taşınabilirliği uygulamaya geçtiğinde sektörde nasıl bir hareketlilik yaşanacak?
            2008’de numara taşınabilirliği hayata geçecek. Numaraların kolayca farklı bir operatöre taşınabilecek olması, bizim için çok önemli. İnsanlarla sohbet ettiğimizde Avea’ya geçmek için numara taşınabilirliğini bekleyen çok fazla abone olduğunu görüyoruz. Bu nedenle 2008’de büyük bir hareketlilik yaşanacak. Aktivasyon sayımızı, 2007 yılına göre en az yüzde 50 oranında artırmak istiyoruz. Samsun’da Avea için önemli bir potansiyel olduğunu biliyorum. Ancak bunun için çok sıkı çalışmalıyız. Abonelere Avea’yı tanıtmamız, anlatmamız şart. Aboneleri bilgilendirip doğru tarifeyi işaret ettiğinizde Avea’nın potansiyelini doğru değerlendirebiliyoruz…
            Samsunluların Avea’ya ilgisi ne düzeyde? Müşteri profiliniz kimlerden oluşuyor? En çok ilgi gördüğünüz kitle hangisi?
            Her kesimden abonemiz olduğunu söyleyebilirim. Farklı tarifelere göre öğrenci, memur, çiftçi veya toplumun herhangi bir kesiminden abonemiz olabiliyor. Avea’nın herkese göre bir tarifesi var. Önemli olan kârlı çıkabileceği tarifeyi aboneye gösterebilmek. Bu sağlandığında insanlar zaten diğer operatörlerle aradaki farkı görüyor.
            Samsun’da Avea’nın en çok ilgi çeken tarifesi “MobilÖğrenci” diyebilirim. Ondan önce kurumlara yönelik çalışmalarımız vardı. Kurumlar bize büyük avantaj sağladı. Son zamanlarda yüzde 70 oranında “MobilÖğrenci” tarifesi tercih ediliyor diyebilirim. Bunda özellikle SMS kampanyasının etkisi var.
            Avea ile iletişiminiz ve işbirliğiniz konusunda neler söyleyeceksiniz? Avea bayii olmanın size ne tür getirileri var?
            Avea ile bir aile gibi çalışıyoruz. Avea ailesi olarak iletişimimizin çok daha iyi olacağına inanıyorum. Bunun verdiği kolaylıkla sorunlarımızın üstesinden geliyor, projelerimizi hayata daha bilinçli, güvenli bir şekilde geçiriyoruz. Biz nasıl alt bayilerimizin sürekli kazanmasını istiyorsak, Avea da bayilerinin kazanmasını istiyor.
            Avea bayii olarak öncelikle tanınırlığımız arttı. Daha çok kesime ulaştık. İnsanlarla bir araya geldik. Diğer sektörlerde farklı işlerde biraz daha kısıtlı hareket ediyorduk.
            Nasıl bir ekiple hizmet veriyorsunuz? Ekibinizi tanıyabilir miyiz?
            Ekibimiz 11 kişiden oluşuyor. Bu sene ekibimizi biraz daha genişletmek istiyoruz. Satışlarımızı artırmak için ekibi genişleteceğiz. Perakende bölümünün haricinde, bayilerle ilişkiler koordine eden sorunlarımız var. Zaman zaman ekibimiz 24.00’e kadar çalışıyor.
            Yoğun rekabetin yaşandığı sektörde müşteri memnuniyeti çok önemli. Müşteriyi memnun etmenin şartları sizce neler? Bu konuda özel uygulamalarınız var mı?
            Diğer şebekelerin kampanyalarını takip ederek rekabet gücümüzü artıracak çözümler üretiyoruz. Örneğin bu rekabet kapsamında kamu kurumlarına düzenli geziler yapıyoruz. Acea’nın yeni çalışmalarını farklı kesimlerden insanlara anlatıyoruz. Kamu kesimlerine yönelik çalışmalarımızı bilmeyen abonelerin olduğunu görüyoruz. Kampanyalarımızı daha fazla insana anlattıkça rekabet gücümüzde artıyor.

            “2007 yılında Samsun Merkez’de hedeflerimiz yüzde 149, Bafra’daki şubemizde ise yüzde 130 oranında gerçekleşti. Sürekli genişleyen ekibimizle bir aile olarak çalışıyoruz”

 2007 yılında'da Kuzey Anadolu Bölge birincisi olduk ve altın kemeri aldık...